SEO-teksten;
de start van online marketing.

Wij schrijven SEO-teksten of redigeren bestaande teksten.

SEO-teksten schrijven

is een kunst op zich.

Het doel van je tekst moet aansluiten bij de behoefte van je klanten.

Goede SEO-teksten beginnen met een sterk onderwerp, hebben een doel en vragen om structuur. Gelukkig maakt het Google RankBrain SEO schrijven steeds leuker. Natuurlijk moeten we nog steeds rekening houden met SEO-ranking factoren, maar dankzij de kunstmatige intelligentie van het algoritme scoort boeiende content. Gelukkig.

Sluit
jouw tekst aan
bij de behoefte
van je klant?

Blauwe_Pijl_golvend

Wat zijn nu eigenlijk SEO-teksten?

De term SEO-teksten roept vragen op. Wat bedoelen we hier nu eigenlijk mee? SEO-teksten lijken in veel opzichten op ‘normale’ teksten. Ze moeten waardevolle content bevatten voor de bezoekers van de website, prettig leesbaar zijn en tevens -en daar ligt de crux- geoptimaliseerd voor belangrijke zoektermen. SEO staat voor zoekmachine optimalisatie (Search Engine Optimization).

Maar hoe we het ook wenden of keren; de schrijver zal de bezoeker/lezer altijd op de eerste plaats moeten zetten. De schrijver dient twee heren, allereerst de bezoeker van de site die de tekst leest, die informatie nodig heeft, en als tweede Google die de site hoger zal ranken als de teksten voldoen aan zijn ‘eisen’. Dus nadat de tekst interessant, relevant en waardevol is bevonden, zijn het de zoekwoorden die vervolgens gaan ‘werken’ aan de vindbaarheid op die specifieke zoektermen.

Algoritme van Google

Sinds het algoritme van Google steeds beter in staat is om semantische verbanden tussen woorden te leggen, hebben de schrijvers meer vrijheid gekregen. Want Google ‘begrijpt’ een webpagina steeds beter. Onze schrijvers spreken dan ook liever over geoptimaliseerde teksten in plaats van over ‘SEO-teksten’ omdat het voor de crawlers steeds duidelijker wordt waar een tekst over gaat.

Wij starten altijd met het schrijven van een interessante tekst. Het komt ook vaak voor dat de klant die zelf aanlevert. Daarna wordt de tekst geredigeerd en geoptimaliseerd; we maken er een SEO-tekst van. Dat houdt in dat we op belangrijke plaatsten, zonder dat het door de lezer als irritant wordt ervaren, relevante zoektermen plaatsen. Daar omheen creëren we de sub-onderwerpen. En ook die sub-onderwerp hebben weer een aantal zoektermen.

Zoekwoordenonderzoek

Het is belangrijk om vast te stellen hoe jouw potentiële klanten zoeken in Google. Op welke termen zoekt jouw doelgroep? Want je wilt dat ze op jouw website terechtkomen. Stel dus zoektermen vast voor het schrijven van je teksten. Een zoekwoordenonderzoek is kwantitatief van aard. De uitkomst van een gericht zoekwoordenonderzoek bepaalt -per pagina- op welke zoekwoorden potentiële klanten jou gaan vinden. Er zijn generieke zoekwoorden en samengestelde zoektermen die uit meerdere woorden bestaan (ook wel long tail zoektermen genoemd).

Buyer persona onderzoek

In dit niet minder belangrijke onderzoek, kwalitatief van aard, staat de behoefte van je klant (buyer journey) centraal. We bepalen de omschrijving van jouw ideale klant. Soms komt het voor dat er meerdere buyer persona’s zijn binnen een organisatie vanwege verschillende producten die een andere klantengroep aanspreken. Als je dat hebt vastgesteld kun je achterhalen wat de problemen zijn van jouw toekomstige klant en hoe je die op kunt lossen. Waar liggen zijn behoeften? Welke informatie wenst hij?

Deze twee onderzoeken zijn bepalend voor de content van jouw webpagina’s. Richt je content daarop in. Wij schrijven teksten voor je doelgroep, gebaseerd op de behoeften vanuit de markt. Die content moet voorzien in die behoeften en dan pas plaatsen we -op relevante plekken- de juiste zoektermen in de teksten.

Roze_Pijl_Boven

Content moet werken
als een cadeau
voor je bezoeker
Hij krijgt de antwoorden
die hij zoekt

Typ hieronder uw zoekterm en druk op Enter om te zoeken