Social media; waar je als bedrijf opvalt.

SEO: willen we ‘gezien’ worden, iets ontvangen of doorgeven?

Social media

Een overzicht

Wij adviseren bedrijven waar ze zichtbaar moeten zijn

Er zijn heel veel sociale netwerken, maar de bekendste en het meest door bedrijven ingezette netwerken zijn LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter en Pinterest. Toch loont het de moeite om te ontdekken welk social netwerk geschikt is voor jouw business. Ken je de voor- en nadelen van de verschillende netwerken?

Werkwijze

De doelstellingen

Web-teksten

Gebruik goede teksten

SEO

Bijdrage aan de optimalisatie

solid-webdesign social media "all we need is more likes" graffiti

Social media
zijn een
belangrijk onderdeel
van de totale
online marketing
strategie.

Blauwe_Pijl_golvend

Welke platforms kies je uit?

De social media maken een niet onbelangrijk onderdeel uit van de totale online marketing strategie. Maar de ontwikkelingen gaan hard en in inzet is voor elke business anders. Wij onderscheiden drie onderdelen: digital strategy, online marketing en social media marketing.
Eerst zul je moeten uitvinden op welke platforms je je gaat vertonen. De belangrijkste zakelijke platforms zijn LinkedIn, Facebook, Instagram, twitter en Pinterest.
Gericht gebruik gaan maken van de social media? SolidWebdesign

LinkedIn

De meeste bedrijven kiezen (o a) voor LinkedIn, een social media platform voor professionals. Gericht op zakelijk netwerken. Het organisch bereik is op LinkedIn relatief erg hoog. En de gebruikers hebben in verhouding iets meer aandacht dan op andere platforms. Je kunt je bestaande contacten onderhouden, advies vragen aan branchegenoten of je producten/diensten promoten. Wel is het zaak minimaal drie keer per week een update te plaatsen en liefst elke dag. LinkedIn is een verlengstuk van je zakelijk leven en uitermate geschikt om je netwerk uit te breiden, je expertises te laten zien, en leads te genereren. Wij raden aan om lid te worden van voor jou relevante groepen en maak een bedrijfspagina aan.
Meer tips? SolidWebdesign. Neem contact met ons op. 

Instagram, Facebook, Twitter en Pinterest

Het huidige probleem van Instagram is dat het organisch bereik wat zakt omdat er simpelweg te veel mensen een plek op je tijdlijn willen innemen. Maar Instagram is hot en groeit nog steeds. Wij raden je als bedrijf ook aan hier optimaal gebruik van te maken. Het is bij uitstek het platform waar je gratis nog steeds een groot bereik kunt realiseren, terwijl de kosten van adverteren ook nog erg meevallen. Je kunt stories gebruiken om je conversies te verhogen, de feed voor branding en Instagram TV (IGTV) voor meer verdieping.

In tegenstelling tot wat we horen, heeft Facebook nog steeds het hoogste aantal dagelijkse gebruikers als we dat vergelijken met LinkedIn en Instagram. Dus kun je, vooral als bedrijf, niet om Facebook heen! Maar in tegenstelling tot Instagram, raden we hier wel gesponsorde advertenties aan, want het organisch bereik van FB ligt laag. Maar is je doelgroep ouder dan 40 jaar? Dan is het organisch bereik nog steeds waardevol en hoog.

Twitter is vooral actueel. Nieuwsberichten, een nationale ramp en iedereen leest het op twitter. Men deelt zijn of haar mening met hashtags en houdt elkaar op de hoogte. Visuele content is hot en via de app of de website kunnen gebruikers van Twitter tweeten en reageren met video’s of gifjes. Nog iets waar je blij van wordt: Twitter is het enige platform waar het algoritme van Mark Zuckerberg niet overheen is gewalst. Dus je bedrijfspagina verdwijnt niet tussen alle posts van vrienden en familie en zo kun je je doelgroep makkelijker organisch bereiken.

Pinterest is voor specifieke nichemarkten heel interessant. Het platform biedt grote kansen voor bedrijven die werken met moodboards, zoals in de mode. Maar ook voor de branches als wonen, reizen en de grafische/design markt is Pinterest een serieuze optie die je veel kan opleveren.

Roze_Pijl_Boven

LinkedIn
Facebook
Instagram
Twitter
Pinterest

Typ hieronder uw zoekterm en druk op Enter om te zoeken