Webshops:
online je producten verkopen

Wil je met ons brainstormen over de mogelijkheden?

    een geslaagde webshop ‘verkoopt’.

    Maatwerk vanaf € 2250,-

    Budget webshop vanaf € 1250,-

    Een gerichte offerte?

    Wij bouwen webshops voor zowel grote als kleine bedrijven. Te beginnen met het onderzoeken van jouw klanten, het product en het koopproces. Zo ontwikkelen we een sterk concept voor jouw specifieke product en de doelgroep(en). Dit doen we voor zowel grote, complexe maatwerksites als voor budget webshops.

    Expertise

    Ervaring

    Open source

    Wanneer mogelijk

    Optimalisatie

    Gevonden worden

    Full Service

    Alles onder één dak

    Online aankopen
    stegen in 2019 met 9%
    Aankopen
    op de smartphone
    met 50%

    Aqua-Pijl-beneden

    Responsive

    Omdat we weten dat het gebruik van de smartphone onder alle leeftijdsgroepen stijgt en ook het aantal aankopen online steeds meer op een smartphone of tablet plaatsvindt, is een responsive webshop een absolute must. Dit houdt in dat de shop zich automatisch aanpast aan het scherm van de gebruiker. Ook passen we het ontwerp aan omdat het scherm veel kleiner is en de beleving verschilt. Men wil op alle schermen meer dan 100% gebruiksvriendelijkheid en dat garanderen wij. Bovendien is het goed voor de vindbaarheid van je shop in Google, de SEO.

    Categorieën en filters

    We spreken over een breed assortiment als er veel categorieën zijn, maar weinig subcategorieën. Een diep assortiment is net andersom, minder categorieën maar veel subcategorieën. (Kenmerken) Laten we niet vergeten dat er heel veel webshops online zijn en bezoekers/kopers dus gewend zijn aan een bepaald type navigatie; de navigatie die bijna elke webshop hanteert. Ga niet zelf proberen dat te verbeteren, want dat zijn allemaal beproefde vormen van navigatie.

    Navigatie

    De indeling van de navigatie is afhankelijk van het assortiment van de webshop: het aantal categorieën en de subcategorieën. En dan heb je nog de productkenmerken. Het is bewezen (uit onderzoek) de bezoekers veelal zoeken op kenmerken.
    Als je bijvoorbeeld producten verkoopt in verschillende maten, met meerdere kleuren, stijlen en prijzen, laat kopers dan selecteren op al die aspecten door middel van filters. Een goed filter laat zien hoeveel producten er horen bij een bepaalde selectie. En het moet functioneren. Wanneer een filter niet goed werkt, raakt de bezoeker gefrustreerd en verdwijnt.

    Gebruiksvriendelijk

    De gebruiksvriendelijkheid van een webshop, ook wel de usability genoemd, zorgt ervoor dat een bezoeker snel en gemakkelijk kan vinden waar hij naar op zoek is. Dat begint dus met een heldere navigatie.

    Checklist voor een gebruiksvriendelijke webshop:

    1. Een overzichtelijke topnavigatie met de categorieën overzichtelijk aangegeven.
    2. Breadcrumbs of kruimelpaden; noodzakelijk om te voorkomen dat de bezoeker de weg kwijtraakt. Bedenk dat kopers graag, voordat ze tot een aankoop overgaan, nog wat willen vergelijken.
    3. Filters horen in de meeste gevallen aan de linkerzijde van de pagina en moeten aan- en uitgezet kunnen worden door de bezoekers.
    4. Bezoekers moeten zelf kunnen sorteren door middel van productlijsten bijvoorbeeld op basis van relevantie, prijs, meest verkocht, datum etc.
    5. De zoekfunctie moet op elke pagina goed zichtbaar zijn, rechterkant bovenaan. Zoekresultaten kunnen ook worden verfijnd met een filter.
    6. Een zichtbare subnavigatie balk voor andere belangrijke informatie als: Over ons, FAQ, Inloggen, Verzendinformatie, Contact etc.

    Alle gegevens veilig opgeslagen

    Je wilt er natuurlijk zeker van zijn dat de gegevens van jouw klanten veilig worden opgeslagen. Daarom maken we altijd gebruik van een beveiligde SSL-verbinding met HTTPS. Bekijk onze hosting-pakketten voor meer informatie.

    De klant is koning; zorg ervoor dat jouw klant zich ook online koning ‘voelt’

    Roze_Pijl_Boven

    We willen allemaal
    dat online kopers
    op zoek naar
    ons product
    ons ook kunnen vinden

    Paarse_Pijl_Golvend

    Woocommerce

    Wij maken 95% van onze webshops in WordPress in combinatie met WooCommerce. WooCommerce bestaat al sinds 2011 en heeft inmiddels een meer dan een solide basis met 40% marktaandeel. WooCommerce is een open source system, wat betekent dat de broncode gratis en vrij ter beschikking is. WooCommerce is dus een onderdeel van het grotere WordPress. Velen vragen zich af of WooCommerce alleen geschikt is voor standaardwerk. Dat is absoluut niet het geval. Met aanvullende maatwerk is vrijwel elke oplossing te bouwen via WooCommerce, zoals in de verzendmogelijkheden, online ticketing, in kassasystemen, voor rekentools, links met boekhoudpakketten en meer.

    SEO en online marketing

    Onze webshops zijn zoekmachinevriendelijk gebouwd, maar wij raden aan om alle pagina’s afzonderlijk te optimaliseren, wat geleidelijk, maar zeker een hogere ranking in Google bevordert. We noemen dat de organische optimalisatie, de natuurlijke manier om resultaat te behalen. Daarnaast zul je op een effectieve manier online marketing in moeten zetten om traffic naar je webshop te genereren.

    Typ hieronder uw zoekterm en druk op Enter om te zoeken